soundtrack van de boswachter…

‘n Stokje ! Uitgerekend iemand die gek is op lijstjes, krijgt nooit ’n stokje Toen ik iets meer dan ’n jaar geleden begon met een blog, waren stokjes net not done heel erg uit. En ik ben gek op stokjes lijstjes ! En nog wel over muziekjes…
En da ’s nou kut vervelend. Ik heb geen iPod. Of mp3 speler…
Ja, m ’n dochter. Die wel. Maar daar staat Tess op. En Treble.
En het meisje met de prei, niet te vergeten.
Wat nu ? Vroeger, bij Blogger, had ik ’n mp3 spelertje op m ’n blog. Nu niet meer. Dat kan niet. Tenminste, niet op de manier als ik ’t had. En ook bij dat spelertje viel het niet mee, het te ‘vullen’ met versjes uit mijn jeugd tijd naar mijn zin. Die liedjes vind je meestal niet op het wereld wijde web. En wanneer ik zo de reactie ’s zie bij Inge, vrees ik dat mijn selectie wellicht nog meer vragende blikken geeft. Ik moest wil er even bij vermelden, dat dit dus niet mijn twintig allermeestfavorietste liedjes aller tijden zijn. Het zijn de liedjes van die mp3 account, waarvan wél ergens een bestandje op het internet zwerft, in willekeurige volgorde ( de muziekcassette het ding staat ook op random ). Je vind ’t ding onderaan het ‘oude blog’ ( klik ), want embedden gaat niet in de ‘vrekken-versie’ van WordPress…

cassette
( ik zal ‘m binnenkort ’s bijwerken, want niet alle versjes werken nog… )


update : oké, oké… Inge vroeg om ’n geschreven lijstje :

Jack JohnsonSitting, waiting, wishing
J.W. RoyKitchen table blues
Luka Bloom I need love
Van MorrisonInto the Mystic
Little FeatWillin’
Tom WaitsOl’55
Cornelis Vreeswijk? ( iets zweeds )
Bonnie RaittLove me like a man
Philip KroonenbergBring it out in the open
Sophie ZelmaniI’d be broken
Hall & OatesDo what you want, be what you are
Lisa EkdahlVem vet
Suzanne VegaLuka
Dexy ’s Midnight RunnersCome on Eileen
Rickie Lee JonesChuck E ’s in love
Steelers WheelStuck in the middle
Counting CrowsMrs. Jones
ManauPanique Celtique
Joni MitchellBig Yellow Taxi
Alise MarlaneSnowglobe
Paul WellerWild Wood


Even ’n waarschuwing ( wanneer je aan de links begint ) ; je bent zo een uur verder !



En moet ik dat stokje nu doorgeven, ofzo ? Ja, duh. Straks krijg ik de schuld. Van alles…
Het ligt hier. (dat stokje) Pak ’t maar op als je wilt. Hoewel ik stiekem wel benieuwd ben naar de muziekkeuze van Marl1. Of van Cockie (maar die doet zeker vast niet aan stokjes). En ik denk dat Gerhard ook wel een iPod ofzo heeft… (voor in de trein naar Ljouwert) ;-)

22 reacties

Opgeslagen onder eamelje, muzyk

22 Reacties op “soundtrack van de boswachter…

  1. Je had altijd wel leuke muziek op je Blogger blog.

  2. he wat is dat nou ? gek op lijstjes en niet ff de eerste 2o die daar langskomen noteren ?!! zal wel aan mijn windhoos machine liggen in combi met een IE van voor de oorlog, maar hij blijft staan op de doors. daar. en hier dus op jj cale. (zover geen vragende blikken ; ) ik zeg : aanvulling(e) !
    ik dacht dat jij van de Apple was ?

  3. Van Morrison, die is goed.
    De rest (her)ken ik (nog) niet.
    Zag trouwens dat je ook van kamperen houdt.
    Als ik op het woordje kamperen klik bij mijn profiel….:)
    kamperen, ík ? Hmm. Vreemd fenomeen, die interesses bij die gebruikersprofielen…
    ’t lijkt goddomme wel hyves :-)

  4. Hoe wist je dat? (Er zitten een paar van mijn muziekjes in jouw speler, dus nou, dan weet je genoeg al best veel) :-)

  5. Ik had ‘genoeg’ doorgestreept.
    zo ? : dan weet je genoeg al best veel :-)

  6. Ha, leuk, lijstjes!
    Maar ik heb ’n mini podje (iPod shuffle) en dus geen lange lijst. Er staat nu op: alle verzamelde radiofragmenten van Jan Wolkers en Godfried Bomans toen ze elk ’n week op Rottumerplaat verbleven! Ik lach me helemaal slap! (Grinnikend wandelend) Godfried Bomans zeer serieus en ook wel angstig van weer en vogels en Jan Wolkers die helemaal uit zijn dak gaat. De laatste zat er in de week dat ik werd geboren en het geeft ’n leuk tijdsbeeld.
    Thuis draai ik nu Room Eleven. Maar mijn eeuwig favoriet zijn “the Smiths”. Vooral hard.

    Dat boek heb ik. Van Jan & Godfried op Rottumerplaat.
    Mét heerlijke 70 er jaren foto ’s ( Jan in z ’n blote tokus enzo ). Lenen ?

  7. Ah.. een stokkert. In antwoord op je vraag; die 20 + 10 waren de nummers en artiesten die vooraan drongen in die overbezette bovenkamer van me. Ze hebben een streep voor, zogezegd. Maar vraag het me over een maand nog eens en er staan 80 procent andere artiesten. Voor straf en om verwarring te zaaien.
    P.S.
    Ze gooide de kastdeur open en oordeelde dat ik die cassettebandjes toch niet meer draaide. Ze konden wel weg. ‘Ik moet mijn cassettedeck nog ophalen, die is weg voor reparatie en dan kan ik weer lekker naar mijn cassettes luisteren’ heeft m’n collectie voor het moment gered, maar ik weet niet hoelang ik dat nog volhou. Muziek weggooien, wie dat nou?
    P.P.S.
    De Doors. Hoe kon ik die nou vergeten. [Kijk, daar ga ik weer]

  8. Hmm,
    Mortimer Shuman; Il neige sur le lac majeur
    Weather Girls; It’s raining men
    Brian Adams; Run to you
    Geen idee; Kaapre varen
    Pé Daalemmer en Rooie Rinus; Jelle gaat lekker
    Queen; Spread your wings

    En nog een heleboel liedjes die ik niet durf te bekennen, waarbij de radio hard gaat en ik meezing in alle (valse) toonaarden.

    Ah, Rooie Rinus & Pé Daalemmer; pss pst Hoornse Plas…
    Anne-Marie is toch niet fan Greâns toevallig ’n Grûnnigse ?

  9. dank. ga d’r nu geen uur voor zitten, maar ga ze zeker nog beluisteren en vooral dan die ik nog niet ken ! zijn er een paar maar. staan er ongeveer 2 a 3 tussen die ik echt Niet Dig en ook ongeveer 2 a 3 die ik Mega Dig (niet te verwarren met die spam hahaha ; ) vraag me af of ol’55 dè ol’55 is en zo ja, wat tom daarvan gemaakt heeft. die straks maar even als eerste luisteren !

    van gemaakt heeft ? Laat Tom ’t maar niet horen ! Hij heeft Ol’55 geschreven…
    De Eagles hadden er slechts een hitje mee.

  10. Anders: heb ik ook! Adam Wolkers en de deurbel. Wil jij dan de luistercd’s lenen? (Leuk voor op vakantie?)
    Jaah… voor in de auto naar de sneeuw, straks !

  11. (wow ga je wintersporteren ?)
    ja ! met de krokus…

    en : dat méén je niet ! (zowel dat tom die geschreven als dat de eagles er een hitje mee hadden hahaha ; ) ik hoorde ooit de ver-eh…-taaldenànderde versie van acda en de munnik en dacht : hé man maar die ken ik toch ? en spitten en spitten in m’n muziekcollectie en toen kwam sarah mclachlan eruit. vlak daarna hoorde ik sarah bettens ‘m doen en ging er toen maar vanuit dat het origineel van. sarah 1 was. dus.
    jaah… dat meen ik wél !

  12. Er zitten goede dingen bij. Vind ik.
    ik ook

  13. verdraaid goeie muziek, je hebt smaak, blijkt.

  14. Lisa Ekdahl is mijn heldin, ik wil haar zó graag nog een keer live zien, maar Nederland wordt steeds overgeslagen. Rickie Lee Jones heb ik vorig jaar gezien, goed concert was dat. De rest van je lijst spreekt me niet aan. :)
    ik vrees dat je ’n keer naar Zweden moet…

  15. ja schuldig, van m’n ‘tweede tot mijn 21 ste in Grongingen en Delfzijl verbleven.
    da ’s moai ijahhh…

  16. 1. dank je voor ’t liedje. (almost) any song would’ve done. it really IS the thought that counts…
    sterkte met je pap…
    2. rooie rinûsss !!! pé daalemmer ! midwolda, midwolda, oh wat had ik ’n lol daar, maar ‘k kan ook uren gluren naar mien uut pieterburen… hihi dàt was lang geleden… (en nee, ‘oh inge’ doen we niet ! ; )
    vertél, vertél ( op z ’n Bert Visschers )

  17. Ik vind Tess en Treble best leuk :) Ga ik later naar de rest van je lijstje kijken.

  18. @ Inge

    ja inge, ja inge
    wat zijn dat toch voor dinge
    mag ik daar over zinge
    oh inge uit Ezinge

    Heerlijk die Plattelandsvrouwen

    vrouwen van nu, tegenwoordig hóór….

  19. In ieder geval geen doorsnee lijstje, Paul Weller met wildwood is erg mooi.

  20. Als de nummers/artiesten die ik er niet van ken net zo goed zijn als diegenen die ik wél ken is het een Superlijstje!

    :: gaat straks nieuwgierig luisteren ::

    én ?

  21. HEEJ…. ALLANG geen stokjes meer gezien, ze leven nog dus!

    PS: Bellen mag altijd!!!! ◄ ja, maar niet op maandagmorgen zeker ;-)

  22. Wauw, ik ken 85% van je lijstje en vind de gekozen nummers goed! Vooral Steelers Wheel en Counting Crows.. nou ja, bijna allemaal gewoon. Geloof dat onze muzieksmaak redelijk overeenkomt met elkaar.
    maar ook: Astrid Gilberto, Flora Purim en Milton Nascimento, om maar ‘ns iets Braziliaans te noemen…

Geef een reactie

