oproepjes…

In ’t Oerol-krântsje staan iedere dag een aantal oproepjes. Op de voorlaatste pagina, dat is. En natuurlijk worden het er elke dag wat meer…
Leuk. De meesten. Het gaat over kaartjes ruilen, verloren goed en contact gezocht. Ook zijn er een aantal kritische geluiden te lezen. Over Oerol zelf ? Neeeh, gekkert… natuurlijk worden de oproepjes ( in te dienen per mail of sms ) , eerst gescreend door de reactie. Geen onvertogen woord over het festival natuurlijk, in dit ‘objectieve’ krântsje. Nee, kritiek op fietsverhuurders of te smalle fietspaden bijvoorbeeld. Deze lieden hebben het dus níet begrepen. Niet genoeg fietsen ? Alsof we voor 10 dagen nóg meer fietsen moeten aanslepen… Je wil niet weten hoe er nu al geimproviseerd wordt. Bredere fietspaden ? ’t Is wel bêst met jullie… Voor die 10 dagen drukte gaan we ons hele eiland niet verpesten. De rest van ’t jaar heeft iedereen ruimte zat ( de jongeren in de bouwvak zijn niet van die fervente fietsers… ). Nee, voor deze lieden heb ik maar één advies: ga lekker naar Dance Valley, Biddinghuizen of weet ik wat voor festival… met je eigen fiets !
Volgens mij worden voor het ‘Over ’t IJ-festival’ of ‘de Parade’, de Amsterdamse fietspaden ook niet verbreed wel ?

oproepjes

Overigens ook twee terechte steunbetuigingen voor ‘de Binnenzee’. Voor mensen die dit niet weten, dat was de kinderhoek op de Westerkeyn. En voor de intimie: want het is natuurlijk een beetje een slag in het gezicht van Rocco, die dit met minimale kosten altijd heeft weten te realiseren en dat er nu, hoe leuk ook, gewoon een betaald (commercieel) knutselteam cq. bedrijfje de oerol-bengels bezighoudt, zodat oerolpa en oerolma, oerelmoe met een witbiertje kunnen chillen zonder children….

4 reacties

Opgeslagen onder eamelje, kultuer, Skylge

4 Reacties op “oproepjes…

  1. gelukkig is het weer voorbij, of niet? Ja, WordPress is ook mooi, alleen kan ik met Blogger meer aan de template stoeien.

  2. Toussaint

    Daarom heb ik op : http://terschellingers.web-log.nl/ een log geplaatst waar ook kritiek geleverd kan worden, maar aan de poll te zien , dat loopt niet erg storm. Ik denk dat men overwegend gelaten positief is over Oerol, al kan ik dat niet echt onderbouwen.

  3. Anders

    @ Pascal: nee, het duurt nog t/m zondag…
    @ Toussaint: meer Oerol op: http://omropfryslanopoerol.blogspot.com/

  4. vanmij

    Tsja, als ouders de Binnenzee gebruiken om hun kinderen eindeloos te dumpen…

    Overigens vond ik het commerciele gehalte dit jaar ook wel errug hoog. Maarrrr… Oerol is voor mij al 18 jaar helemaal geweldig en als een paar mensen volgend jaar thuisblijven wegens te smalle fietspaden, de rooklucht, of het gebrek aan rust; mijn zegen hebben ze :)

    Grtz,

    Vanmij

Plaats een reactie