nog 3 dagen…

…en dan mogen we weer voor de buis. Vooral ’s ochtends welteverstaan. Want door het tijdsverschil van 9 uur met Vancouver, vinden de meeste evenementen in onze nacht plaats. Dat betekent dat ik de highlights van de voorgaande nacht moet missen, daar ik om 7 uur op de fiets stap. Pas om half 8, als de hoogtepunten waarschijnlijk zijn geweest, ben ik pas weer in de buurt van ’n televisie. Maar ook ’s nachts wil ik nog wel ‘ns de wekker zetten, voor ’n spannende race. In tegenstelling tot alles wat met voetbal te maken heeft, kijk ik alles wat met sneeuw en ijs van doen heeft. Nu ja, curling. Dat sla ik waarschijnlijk over…

Er was ’n tijd, dat we thuis met de meeschrijfschema ’s uit de krant op schoot de schaatswedstrijden volgden. Vooral de allround-toernooien eigenlijk, bedenk ik me nu. En ik weet nog hoe ik ’s nachts om ’n uur of drie beneden in de huiskamer zat, en zag hoe Yvonne van Gennip voor de derde maal goud won. En natuurlijk schaats ik nog steeds met m’n Kees Verkerk muts.
Wat ik wel jammer vind, is dat het Nederlands Olympisch Comité , zulke hoge eisen stelt. Hoger dan het I.O.C. zelfs. Nu zit niemand meer te wachten op een tweede Eddy The Eagle of Antonio Gómez. Maar we hebben in Nederland toch hele aardige skiërs en hadden ooit ’n niet onaardige biatleet. Ze zouden misschien geen medaille kandidaten zijn, maar heb ik Erica Terpstra niet ooit ‘ns horen zeggen, dat meedoen toch het belangrijkst was ?

15 reacties

Opgeslagen onder sport

15 Reacties op “nog 3 dagen…

  1. Mooi filmpje. Nou die sneeuw nog…

  2. Dat is nog eens een promo

  3. Me!

    Met dat weer hier krijg ik er ook zin in.

  4. Voor mij genoeg wit dit jaar. Ik verlang naar andere kleuren ;)

  5. En weer is alles wit hier… op die manier komen we wel in de Winterspelenstemming. Heb er zin in! Wat zal het moeilijk zijn om op tijd op mijn werk te komen…

  6. ik ga er niks maar dan ook niks van meekrijgen. als het aan mij ligt. maar evengoed veel plezier!

  7. wouw! Dat filmpje is i.i.g een hele mooie promo, maar of ik ga kijken..zit er niet in.

  8. Sorry, ik geef er ook echt helemaal niets om.

  9. sonnetje

    Tja, dat meedoen en winnen…. voor de sportiviteit zou het leuk zijn als ze zich daar es aan houden! Maar goed, zaterdagavond mogen we voor de buis, en ik heb er zin in!

  10. Curling sla je over? Echt?! ;-)

  11. Ik heb vannacht tot dik 5 uur de 500 meters zitten bekijken. Nu was ik gelukkig vandaag vrij dus dat scheelt. Maar idd, schaatsen kijk ik meestal wel… ;-)

  12. Hoi hoi,

    wat leuk dat je even op mijn blog langskwam. Ja, ik kijk ook graag sport, en nu staat ook de dames 500 meter sprint aan. En aangezien ik pas om half 8 de deur uitga kan ik de highlights ’s ochtends zien, alhoewel manlief heeft ontdekt dat Evers staat op (live uit Vancouver) te zien is op rtl 7 dus het is maar net nu wie als eerste de afstandsbediening heeft :-)

    Het meeschrijven van de schaatstijden herken ik ook. Was bij mijn ouders ook altijd het geval. Lachen toch…..

    Wie weet dat we vannacht nog een medaille winnen, Margot de Boer staat 4e na haar eerste rit…..

    groetjes Inge

  13. Tot nu toe een beetje teleurstellend. Ik ga zeker niet op om te kijken.

  14. Ik had me dus helemaal verheugd op de opening. Laptop ingepakt, digi-antenne mee, stroom geregeld, goed gezelschap, winterse omstandigheden om in the mood te komen.
    Wist je dat je in een reddingsvlot geen ontvangst hebt?
    We waren wel een beetje teleurgesteld. De leerlingen die ik bij me had zijn over het algemeen niet ongevoelig voor nationaal sentiment en gezien de omstandigheden buiten ons reddingsvlot, hadden we tussen 2 en 6 uur ’s nachts best wat afleiding kunnen gebruiken.
    Maar als God een deur dicht gooit, opent hij ergens een raam.. (sound of music) En dus hebben we ongeveer 4 uur lang gezongen. Zelfs het Wilhelmus.
    De Olympische atleten moeten zoveel liefde gewoon gevoeld hebben!

  15. sonnetje

    ‘k Was bijna blij dat ik maandagnacht door de wekker was heengeslapen. Maar nu hebben ze een ECHTE Zamboni, dus voor deze nacht staat wederom de wekker. Duimen dat het een mooie en spannende 1.000 wordt, met een erg mooie (oranje) uitslag!

Plaats een reactie